همچنين از روابط عمومي الكترونيك مي توان براي توسعه طرح هاي موجود روابط عمومي استفاده كرد كه باعث توسعه کاربردهاي مبتني بر وب سايتهاي اينترنتي براي افزايش دسترسي و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطي به كاربران و سازمانها و نهادها و دريافت اطلاعات از طريق آن .
اين روش زمينه بالقوهاي براي كمك به ايجاد رابطهاي ساده، روان و مؤثر بين سازمانها و نهادها و ارائه خدمات ارزان قيمت و فوري به كليه گروههاي كاربر را فراهم خواهد كرد.
روابط عمومي الكترونیک 24ساعته به وجود آورده است ، يعني مخاطبان سازمان شما در هر زمان و مكان كه اراده كنند مي توانند به مطالب مورد دلخواه خود دست پيدا كنند.در واقع، روابط عمومي الكترونيك محدوديت هاي موجود را از بين برده است . شما در روابط عمومي الكترونيك با تك تك مخاطبان در ارتباط هستيد.
ـ نقاط ضعف و قوت روابط عمومي الكترونيك چيست؟
ظاهرا نقطه ضعفي در روابط عمومي الكترونيك وجود ندارد . همه ما بايد توجه داشته باشيم كه روابطعمومي الكترونيك يك فن برتر و مدرن است كه در اختيار كارگزاران روابط عمومي قرار گرفته است. در آمريكا بيش از 95 درصد كارگزاران روابط عمومي دارايpc متصل به اينترنت هستند و بخش اعظم فعاليت هاي آنها از طريق اينترنت صورت مي گيرد . در آلمان بيش از 60 موسسه و شركت دولتي و خصوصي از روابط عمومي الكترونيك براي تسريع در اطلاع رساني و برقراري ارتباط سريع با مخاطبان استفاده مي كنند.
مفهوم روابط عمومي الكترونيكي و ديجيتالي
روابط عمومي ديجيتالي عبارت است از:استفاده از فناوري ديجيتالي خصوصا كاربردهاي مبتني بر وب سايتهاي اينترنتي براي افزايش دسترسي و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطي به كاربران و سازمانها و نهادها و دريافت اطلاعات از طريق آن .
اين روش زمينه بالقوهاي براي كمك به ايجاد رابطهاي ساده، روان و مؤثر بين سازمانها و نهادها و ارائه خدمات ارزان قيمت و فوري به كليه گروههاي كاربر را فراهم خواهد كرد.
روابط عمومي الكترونيكي و ديجيتالي در واقع فضائي در خدمت كاربر قرار ميدهد كه در آن كاربر، به راحتي به اطلاعات دست پيدا كرده و نياز خود را مرتفع ميكند.
ويژگيهاي روابط عمومي الكترونيكي و ديجيتالي
روابط عمومي در جوامع اطلاعات آينده نقش مهمي در امر اطلاع رساني بهينه، ارائه سرويسها و خدمات به تك تك افراد جامعه خواهد داشت. ويژگيهاي خاص روابط عمومي ديجيتال سبب تسهيل دسترسي شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد نياز و كاهش هزينهها خواهد شد.
-در روابط عمومي الكترونيكي بهرهگيري از فناوريهاي نوين هدف نيست بكه وسيله است وسيلهاي در جهت ارائه خدمات و سرويسهاي مورد نياز به مخاطبان.
-روابط عمومي ديجيتالي در قيد زمان و مكان نيست. خدمات و اطلاعات در تمامي روزها و ساعات در دسترس شهروندان و مخاطبان قرار ميگيرد.
-روابط عمومي ديجيتالي ارتباطي دو سويه بين سازمان ها و مردم حاكم ميكند.
- مخاطب در روابط عمومي ديجيتالي جمع نيست بلكه فردي است. در روابط عمومي الكترونيكي بايد پاسخگوي تك تك اعضاي جامعه اطلاعات بود..